Podle jednoho z amerických profesorů může umělá inteligence představovat více než pouhého asistenta, může být jako stážista v pracovním prostředí.
Ethan Mollick, profesor na Wharton School of Business na Pensylvánské univerzitě, poznamenává, že nástroje umělé inteligence mohou být pro mnoho věcí užitečné, přestože občas dělají faktické chyby. Podle něj se to však příliš neliší od nových zaměstnanců na trhu práce. Ve svém rozhovoru pro CBS News řekl Mollick: „Měli bychom o ní přemýšlet jako o člověku, o stážistovi, který pro vás pracuje.“ Podobně jako stážisté, kteří se snaží překonat překážky, Mollick přirovnává umělou inteligenci k věčnému stážistovi, který občas „tak trochu lže“ a chce udělat radost svým nadřízeným.
Mollick tvrdí, že psaní e-mailů je jedním způsobem, jak lze využít umělou inteligenci k překonání bloků v každodenním životě a zvýšení produktivity. Stejně jako stážisté i umělá inteligence potřebuje vedení, aby její výstupy byly užitečné. Mollick říká: „Ve skutečnosti je velmi užitečná při široké škále úkolů, ale ne sama o sobě. Musíte jí pomoci.“
V blogu Mollick píše: „Nikdy bych neočekával, že bych poslal dál práci stážisty bez kontroly nebo bez intenzivní spolupráce s druhou osobou, abych pochopil, že její práce nevyžaduje kontrolu. Umělá inteligence nemusí být dokonalá, ale může ušetřit mnoho práce tím, že se postará o nepříjemné a náročné úkoly.“
Mollick, který vyučuje předmět o podnikání a inovacích, dokonce vyžaduje, aby jeho studenti používali ChatGPT jako pomůcku při práci ve třídě. Přesto uznává, že chatbot není bezchybný.
„Umělá inteligence nikdy nebude tak dobrá jako odborníci v daném oboru. Stále musíme lidi učit, aby se stali odborníky.“
Ethan Mollick, profesor na Wharton School of Business na Pensylvánské univerzitě