Máme tady sklonek měsíce dubna – a nejnovější zprávy z USA ukazují, že květen by se mohl nést ve znamení pokračujících snah Googlu v oblasti AI. Vyhledávací a multimediální gigant se totiž v následujícím měsíci chystá veřejně otestovat svůj vyhledávač se zatím nejvýraznějším využitím umělé inteligence. Google se tak samozřejmě pokusí čelit rostoucímu tlaku ze strany konkurenčního vyhledávače Bing.
Začátkem letošního roku Microsoft vylepšil svůj vyhledávač Bing o schopnosti inteligentního chatbota GPT od OpenAI. Toto vylepšení údajně spustilo ve společnosti Google poplašné zvony kvůli rizikům, které celá záležitost představuje pro její hlavní vyhledávací a reklamní byznys. O rostoucím tlaku na vývojáře Googlu jsme ostatně nedávno psali například v tomto článku.
Podle zprávy citující interní dokumenty pracuje společnost Google na vlastních zbrusu nových funkcích svého vyhledávače poháněných umělou inteligencí v rámci projektu s kódovým označením Magi.
Ještě přesnější zacílení reklam
Ve výsledcích vyhledávání generovaných tímto nástrojem se podle všeho budou i nadále zobrazovat reklamy, tentokrát ale s ještě lepším zacílením. Magi se jednoduše zaměří na vylepšení stávajících funkcí vyhledávače Google o funkce umělé inteligence. Právě větší a větší zpřesňování ideálního zacílení na potenciální zákazníky má pro současný obchodní model Googlu zdaleka největší smysl.
Na projektu se údajně podílí tým asi 160 inženýrů, kteří pracují na vylepšování a testování nejnovějších verzí nástroje. Schopnosti „vytvářejí designéři, inženýři a vedoucí pracovníci, kteří pracují v takzvaných sprintovacích místnostech, aby vyladili a otestovali nejnovější verze“.
Google na květen plánuje veřejné spuštění nástroje v omezeném režimu. V rámci první fáze získá přístup k funkcím projektu přibližně milion lidí. Očekává se, že do konce roku bude mít přístup přibližně 30 milionů uživatelů.
Microsoft prostřednictvím společnosti OpenAI, která je tvůrcem nástroje ChatGPT, investuje značné prostředky do výzkumu a vývoje umělé inteligence. Díky těmto investicím získal Microsoft náskok ve vývoji produktů AI, kterým nyní Google musí konkurovat. V Googlu si za poslední desetiletí zvykli na výrazný náskok – proto je současný vývoj velice zajímavé sledovat.
Měsíc poté, co Microsoft vydal svůj Bing vylepšený o umělou inteligenci, počet uživatelů poprvé prudce vzrostl na více než 100 milionů.
„Z milionů aktivních uživatelů nové verze vyhledávače Bing je skvělé vidět, že zhruba třetina z nich je na platformě úplně nová.„“ napsal v příspěvku na blogu Yusuf Mehdi, vedoucí oddělení Bingu ve společnosti Microsoft.
Mehdi dále dodal, že vzrůstající popularita vyhledávače Bing je pro něj samotného jasným potvrzením toho, že svět internetového vyhledávání je připraven na novou éru. Podle jeho týmu je třeba znovu překopat celý koncept vyhledávání – a přinést nové funkce a lepší hodnotu pro uživatele. Umělá inteligence pak samozřejmě představuje ideální platformu pro výstavbu takových inovativních modelů.
Budeme dále sledovat dění okolo Bingu i úprojektu Magi, který bude vnímán jako příležitost pro Google, aby se znovu postavil na nohy a dokázal, že nezůstal pozadu za Microsoftem.